
Του Καθηγητή Γ.Ζουγανέλη
To
πρόβλημα είναι, ότι μετά την ανάμειξη της βενζίνης με τη βιοαιθανόλη η
αξία της "βενζίνης" θα παραμένει η ίδια (μεθανόλη παράγεται και απο
φυσικό αέριο) ενώ θα χαλάς περισσότερα λεφτά για να πας απο το Ηράκλειο
στα Χανιά. Υπάρχει και ένα θέμα στο τρόπο που μετράει κανείς τα λίτρα
στο βενζινάδικο, την πτητικότητα (εξάτμιση) κλπ. Ωραία κομπίνα...
Στη φωτογραφία το μόριο CH3(CH2)6CH3 ενός οκτανίου σαν αυτά που έχει η βενζίνη. Όσο περισσότερα τόσο καλύτερα. Η καθαρή αιθανόλη δεν έχει οκτάνια (βλέπετε κάτι;) αλλά καίγεται μαζί με τη βενζίνη. Το κόστος της βιοαιθανόλης είναι φτηνότερο απο αυτό της βενζίνης. Εκτός αυτού, γιατί εγώ πρέπει να δεχθώ να αλλάξω το χρόνο ζωής της μηχανής του αυτοκινήτου μου, για να οικονομάνε τα ΕΛΠΕ και ο παραγωγός. Αυτό είναι μια εκδήλωση παραοικονομίας. Τί δεν καταλάβατε;
Απο ότι άκουσα μελλοντικά ο Σταθάκης θα αυξήσει το ποσοστό της βιοαιθανόλης με νέο νόμο. Αυτό δεν μπορεί να είναι πάνω απο 10% γιατί θα πάτε για νέες μηχανές. Υπενθυμίζω ότι η αιθανόλη χρησιμοποιείται και στη κατασκευή των γνωστών ποτά-μπόμπες και ότι η βιοαιθανόλη δεν είναι ανανεώσιμη πηγή ενέργειας.
Θα θυμάσθε που έλεγα κάτι για τα λαθραία και τα ΕΛΠΕ:. Δεν είναι κάτι νέο. Ο "αρραβώνας" ΕΛΠΕ και Σταθάκη είναι το νέο σύκο της εποχής. Το σκάνδαλο της ανάμειξης βενζίνης και βιοαιθανόλης μπορεί να ακουμπάει και όλη την ΕΕ του Γιουνκέρ. Πρέπει να δούμε τις τιμές αλλά και αν αυτό γίνεται ήδη στην Ελλάδα... Τότε μιλάμε για λαθραίο καύσιμο με τη βούλα του κράτους.
ΣΑΝ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ
Σχετικά άρθρα
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ; ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ.
Τι βιοαιθανόλη, τι αιθανόλη, τί μεθανόλη. Το λαθραίο γίνεται νόμιμο! Να πως...
Την υποχρεωτική ανάμιξη βιοαιθανόλης στη βενζίνη που διατίθεται στην
κατανάλωση από 1ης Ιανουαρίου 2019 προβλέπει τροπολογία που τέθηκε
σήμερα σε δημόσια διαβούλευση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και
Ενέργειας. Η νομοθεσία προβλέπει ήδη την προσθήκη βιοντήζελ σε ποσοστό 5% στο
πετρέλαιο κίνησης που διατίθεται στην αγορά ενώ από το 2019 η
βιοαιθανόλη θα προστίθεται σε ποσοστό 2,8% στη βενζίνη και από το 2020
σε ποσοστό 3,3%. Στη φωτογραφία το μόριο C
2H
5OH της αιθανόλης .
Είναι πολλά τα λεφτά Κούλα.

2H
5OH της αιθανόλης .
Είναι πολλά τα λεφτά Κούλα.

Στη φωτογραφία το μόριο CH3(CH2)6CH3 ενός οκτανίου σαν αυτά που έχει η βενζίνη. Όσο περισσότερα τόσο καλύτερα. Η καθαρή αιθανόλη δεν έχει οκτάνια (βλέπετε κάτι;) αλλά καίγεται μαζί με τη βενζίνη. Το κόστος της βιοαιθανόλης είναι φτηνότερο απο αυτό της βενζίνης. Εκτός αυτού, γιατί εγώ πρέπει να δεχθώ να αλλάξω το χρόνο ζωής της μηχανής του αυτοκινήτου μου, για να οικονομάνε τα ΕΛΠΕ και ο παραγωγός. Αυτό είναι μια εκδήλωση παραοικονομίας. Τί δεν καταλάβατε;
Απο ότι άκουσα μελλοντικά ο Σταθάκης θα αυξήσει το ποσοστό της βιοαιθανόλης με νέο νόμο. Αυτό δεν μπορεί να είναι πάνω απο 10% γιατί θα πάτε για νέες μηχανές. Υπενθυμίζω ότι η αιθανόλη χρησιμοποιείται και στη κατασκευή των γνωστών ποτά-μπόμπες και ότι η βιοαιθανόλη δεν είναι ανανεώσιμη πηγή ενέργειας.
Θα θυμάσθε που έλεγα κάτι για τα λαθραία και τα ΕΛΠΕ:. Δεν είναι κάτι νέο. Ο "αρραβώνας" ΕΛΠΕ και Σταθάκη είναι το νέο σύκο της εποχής. Το σκάνδαλο της ανάμειξης βενζίνης και βιοαιθανόλης μπορεί να ακουμπάει και όλη την ΕΕ του Γιουνκέρ. Πρέπει να δούμε τις τιμές αλλά και αν αυτό γίνεται ήδη στην Ελλάδα... Τότε μιλάμε για λαθραίο καύσιμο με τη βούλα του κράτους.
ΣΑΝ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ
Σχετικά άρθρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου